Kategorie
Kupno robota Polska Producenci robotów Spawalnictwo

Roboty spawalnicze Panasonic – brawo!

Sobota wieczór, środek drugiej flaszki.
– ej, wiesz że w Famur ma robota Panasonic?
– jak coś jest duże, czarne i wisi na ścianie to się na to mówi telewizor. te-le-wi-zor.
– nie, serio. Taki biały.
– mikrofalówka. Trzeba było mówić od razu że stoi w kuchni.

Kolejnego dnia, już na trzeźwo ze zdziwieniem odkryłem że Panasonic faktycznie produkuje roboty przemysłowe. Azjatyckie firmy mają to do siebie że potrafią produkować pod jednym szyldem telefony, koparki i statki. Nie inaczej jest w przypadku Panasonica, który jednak w zakresie robotów postawił na specjalizację. Głównym obszarem którym się zajmuje jest spawalnictwo.

Robotyzacja spawalnictwa

…to hasło pod którym podpisują się wszyscy producenci robotów. I nie ma się co dziwić, bo spawanie łukowe to najpopularniejsza aplikacja zrobotyzowana w przemyśle ogólnym. Jednak nikt na polskim rynku nie potrafi tego sprzedać tak jak Panasonic.
Najwięksi gracze na polskim rynku koncentrują się na przedstawieniu swojej oferty zarządowi/automatykom. Na pytanie o robota spawalniczego usłyszymy:
– 6 osi, niezawodność, ble, ble Japonia/Niemcy/Szwecja ble, ble nagroda za design.
Co w tym czasie mówi dystrybutor Panasonica?
– Niezawodność, zintegrowane źródło spawalnicze, SP-MAG, ColdArc

Decyzję o zakupie robota podejmuje dyrektor/zarząd, ale już wybór konkretnej oferty często zależy od spawalnika. To on odpowiada za jakość końcowego produktu i będzie się starał dobrać robota najlepszego dla siebie. Najważniejsze będa dla niego parametry związane z procesem spawania.

Roboty Panasonic i Cloos i Reis regularnie pojawiają się na łamach Przeglądu spawalnictwa, popularnego branżowego czasopisma. Gdyby kazać wymienić spawalnikom marki robotów jakie znają to byłyby to te trzy. Reis-a promuje niejako przy okazji Politechnika Śląska (publikując przeprowadzane badania w katedrze spawalnictwa), Cloos pilnuje żeby w każdym numerze mieć wykupioną reklamę — podobnie jak Panasonic.

Fanuc i Kuka nadrabiają zaległości

O tym że warto pokazywać roboty w kontekście konkretnych zastosowań zauważył już Fanuc i Kuka. Obie firmy ostatnio mocno promują się na targach branżowych. Ostatnio można było zobaczyć je na targach Taropak (promocja robotów paletyzujących) i ExpoWelding (spawanie). Demonstracja produktów osobom bezpośrednio zainteresowanym robotyzacją konkretnego procesu powinna przynieść dużo lepsze efekty niż wystawianie się na Automaticonie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *